7 augustus - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu 7 augustus - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu

Door: Rolinka Groenhof

Blijf op de hoogte en volg Erica

07 Augustus 2018 | Moldavië, Străşeni

Dinsdag 7 augustus 9:00 uur
En dan zijn de twee weken om! Twee weken geleden arriveerden we in het donker in Straseni. Er stonden vier onbekende mannen voor ons die beloofden voor ons te zorgen. En dat is gelukt! Deze vier mannen, en nog meer mensen, hebben we in twee weken goed leren kennen. Wat een schatten allemaal. Moldaviërs staan bekend als stug volk, maar dat hebben wij niet ervaren. Er werd ons gezegd dat dat komt omdat zij Christenen zijn.

Om 3:30 uur gingen er drie wekkers: bij team Evert, bij teams Erik en Rolinka en bij Joash. Om goed 4:00 uur was iedereen verzameld bij het gastgezin van teams Erik en Rolinka. Daar namen we afscheid van Adrian, Alex, Octavian en Mariana. Rolinka had het er moeilijk mee. ‘Afscheid nemen bestaat niet’ zong Charlot. Zien we elkaar weer??

De vlucht naar Kiev ging voorspoedig. De boekjes zijn bijna volgeschreven en Inez heeft de hele tijd zitten slapen. Vannacht heeft ze maar een half uurtje gedommeld, dus zij had het wel even nodig!
Op dit moment zitten we op het vliegveld in Kiev te wachten op de vlucht naar Schiphol. Leis (Moldavisch geld) worden (bijna) opgemaakt en Erik probeert nog de rest te wisselen naar Euro’s.
Over een klein uurtje zitten we weer in de lucht!

• 07 Augustus 2018 - 07:56

Joke:

Goeie reis terug naar Erica!

• 07 Augustus 2018 - 08:51

Helene:

ja afscheid nemen van deze mensen is zeer moeilijk, ze hebben jullie de afgelopen 2 weken goed verzorgd goede reis

Verslag uit: Moldavië, Străşeni

6 augustus

05 Augustus 2018

5 augustus
Erica

Wie zijn wij? Wij zijn een groep die vanuit deProtestantse Gemeente op Erica op werkvakantie gaan naar Straseni in Moldavië. Daar helpen we bouwen aan een ruimte bij een kerk waar kinderen na schooltijd opgevangen kunnen worden, waar ze hulp krijgen bij hun huiswerk, waar ze trainingen krijgen of gewoon lekker kunnen chillen in plaats van op straat te zwerven. Ook gaan we helpen met het organiseren van een kinderkamp. Vanaf september 2017 zijn we al bezig met voorbereidingen en acties om geld in te zamelen voor dit project. De voorbereidingen zijn zo goed als getroffen en vanaf 24 juli is het dan eindelijk zover. We gaan naar Moldavië. Via deze site willen we iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 28 Juni 2018