Uitzwaaidienst - Reisverslag uit Erica, Nederland van Erica Straseni - WaarBenJij.nu Uitzwaaidienst - Reisverslag uit Erica, Nederland van Erica Straseni - WaarBenJij.nu

Uitzwaaidienst

Door: Rolinka Groenhof

Blijf op de hoogte en volg Erica

22 Juli 2018 | Nederland, Erica

Zondag 22 juli
Vanmorgen was er een prachtige uitzwaaidienst in Het Kruispunt op Erica. Onze groep heeft gezongen (jawel, echt waar!!), Myrna en Miriam hebben een gedicht voorgelezen en we hebben verteld waarom we naar Moldavië gaan. Natuurlijk om iets te bouwen en te een leuke kinderweek te organiseren, maar ook om iets te ervaren: we mogen bouwen aan een toekomst voor kinderen, bouwen aan contacten met vreemdelingen, maar ook nieuwe ervaringen opdoen. Onze dominee zei het mooi: ‘Strangers are friends we haven’t met yet’.
Van de kinderen kregen we een Moldavische vlag met hun naam en goede wensen er op. Deze nemen we mee voor de kinderen in Straseni.
Vanaf september heeft er in de kerk een thermometer gestaan waarin de stand van het opgehaalde geld zichtbaar was. Aan het eind van de dienst mochten de kinderen deze thermometer leeghalen en alle ballen weer opruimen. Dolle pret!

Na de dienst hebben we spullen verdeeld die we mee gaan nemen: papier, potloden, scharen, lijm, ballen en ballenpompen. Er is veel ingekocht om het kinderwerk te verzorgen en alle reizigers moeten een deel daarvan meenemen. Nu naar huis, laatste spullen pakken, goed slapen zodat we dinsdag om 7.00 uur klaar zijn voor onze reis!

• 23 Juli 2018 - 21:10

Bertus En Peta Dekens:

Wij wensen jullie een hele goede reis
    Een gezegende tijd voor jullie werkzaamheden.
    Maar vooral ook een fijne tijd met alle kinderen.
    Wij zullen jullie blijven volgen,maar ook zeker voor
    jullie bidden.Sterkte en vertrouwen voor deze spannende weken.

Groet van Bertus en Peta Dekens

6 augustus

05 Augustus 2018

5 augustus
Erica

Wie zijn wij? Wij zijn een groep die vanuit deProtestantse Gemeente op Erica op werkvakantie gaan naar Straseni in Moldavië. Daar helpen we bouwen aan een ruimte bij een kerk waar kinderen na schooltijd opgevangen kunnen worden, waar ze hulp krijgen bij hun huiswerk, waar ze trainingen krijgen of gewoon lekker kunnen chillen in plaats van op straat te zwerven. Ook gaan we helpen met het organiseren van een kinderkamp. Vanaf september 2017 zijn we al bezig met voorbereidingen en acties om geld in te zamelen voor dit project. De voorbereidingen zijn zo goed als getroffen en vanaf 24 juli is het dan eindelijk zover. We gaan naar Moldavië. Via deze site willen we iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 28 Juni 2018