30 juli - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu

30 juli

Door: Rolinka

Blijf op de hoogte en volg Erica

30 Juli 2018 | Moldavië, Străşeni

Maandag 30 juli 14:30 uur

Gistermiddag hebben we weer gezwommen. We waren weer de enige in het zwembad. Zo’n vier uur afkoelen en lol maken. Afreageren van wat we daarvóór meegemaakt hadden.

Door een oud-klasgenoot van Adrian waren we uitgenodigd om te komen eten. Hij woonde in een prachtig huis met een grote tuin waarin hij een houtkachel met kookplaat en wastafel gebouwd had. Prachtig! Hij maakte traditionele vissoep voor ons en dat smaakte verrukkelijk.

Team Evert ging daarna met Adrian mee in de auto en teams Erik en Rolinka liepen met hun gastfamilie naar huis. Tegen 23:30 uur was alles in diepe rust.

Gistermiddag hadden we wat uitnodigingen voor het kinderkamp weggegeven aan kinderen die we onderweg tegenkwamen. Ze moesten beloven om ook vriendjes en vriendinnetjes mee te nemen. Dat was gelukt, want vanmorgen kwamen ruim 50 kinderen naar het veld. Eerst werd hun naam en adres opgeschreven en even een kringspel gespeeld. Daarna gingen de kinderen t/m 8 jaar terug naar Het Huis. Daar hoorden ze het verhaal van Jozef en zijn gekleurde jas. Rolinka vouwde snel een jas en een broek die versierd kon worden met gekleurde tape. De kinderen konden dit werkje namaken en zo zijn ze een uurtje zoet geweest. De resultaten waren erg leuk!

De 3 mannen van ons team zijn teruggegaan naar de bouw. Ze hebben de laatste funderingen gestort en de eerste bekisting weer weggehaald. Ze hadden hulp van 3 Moldaviërs, dus het werk ging niet zo snel als andere dagen.

Tegen 12:30 uur verzamelden we allemaal weer op het veld, werden er nog wat spelletjes gespeeld en kregen alle kinderen een ijsje. Ook kregen ze een formulier dat moet worden ingevuld en ondertekend door hun ouders. Daarmee geven ouders toestemming dat hun kinderen meedoen met het kinderkamp en dat er foto’s gemaakt mogen worden.

De bouwers zijn om 14:00 uur teruggegaan. De kinderen hebben pauze tot 16:00 uur (siësta) en dan komen ze weer. Hopelijk met vriendjes en vriendinnetjes, want dan krijgen ze een cadeautje.

• 30 Juli 2018 - 12:21

Helene:

zo jullie hebben lekker van de vrije dag genoten , heerlijk gezwommen en daarna lekker gegeten , een goed idee om uitnodigingen uit te delen aan de kinderen , zoals jullie zijn was dit een succes , en konden jullie al met 50 kinderen beginnen met het kinderkamp , heel mooi ben benieuwd wat de kinderen ervan vinden en hoop dat er nog meer kinderen komen , nou mannen nog even hard aan het werk in de bouw helaas met wat minder manschap maar dat mag de pret niet drukken , jullie zijn allemaal hard bezig en zijn een echt team , goed zo iedereen is hoop ik zeer tevreden.

• 30 Juli 2018 - 14:36

Hillie En Albert Jan Wanders:

Nu al een verslag ,vanavond het vervolg?

Verslag uit: Moldavië, Străşeni

6 augustus

05 Augustus 2018

5 augustus
Erica

Wie zijn wij? Wij zijn een groep die vanuit deProtestantse Gemeente op Erica op werkvakantie gaan naar Straseni in Moldavië. Daar helpen we bouwen aan een ruimte bij een kerk waar kinderen na schooltijd opgevangen kunnen worden, waar ze hulp krijgen bij hun huiswerk, waar ze trainingen krijgen of gewoon lekker kunnen chillen in plaats van op straat te zwerven. Ook gaan we helpen met het organiseren van een kinderkamp. Vanaf september 2017 zijn we al bezig met voorbereidingen en acties om geld in te zamelen voor dit project. De voorbereidingen zijn zo goed als getroffen en vanaf 24 juli is het dan eindelijk zover. We gaan naar Moldavië. Via deze site willen we iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 28 Juni 2018