Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Erica Straseni - WaarBenJij.nu Kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Erica Straseni - WaarBenJij.nu

Kiev

Door: Rolinka Groenhof

Blijf op de hoogte en volg Erica

24 Juli 2018 | Oekraïne, Kiev

24 juli 18:05 uur Oekraïense tijd.

Onze taxireis naar Schiphol verliep zeer voorspoedig. Na ons afscheid van familie vertrokken we om 7:15 uur. Om 9:20 uur stonden we in vertrekhal 3. Daar moesten we wachten op Joas, de vlogger die in opdracht van Livingstone met ons meereist. Om 10:45 uur konden we onze bagage afleveren, door de douane en onze gate opzoeken. Natuurlijk de laatste gate, dus een eind lopen. Evert dacht dat we lopend naar Moldavië gingen, zo’n eind vond hij het!

Tijd verdoen deden we door te zingen: ‘Altijd zijn we onderweg, onderweg naar morgen,’ ‘Sinterklaas kapoentje’ en ‘Jingle Bells’.

Om even na 16:00 uur NL tijd landden we in Kiev.

We zitten nu te eten. Er staan 9 cheeseburgers en 1 zalmsalade op tafel. Geen geklets meer, iedereen geniet. Eet smakelijk allemaal!

Om 19:45 uur vliegen we naar Chisinau en daar worden we opgewacht door iemand van Youth for Christ.

• 24 Juli 2018 - 16:28

Helene:

wil Maureen even bedanken voor de updates we kunnen op de voet volgen waar de groep zich bevindt, en hoe de reis verloopt er is een goede communicatie met de groep en de thuisblijvers,en dit is heel belangrijk,ik wens jullie een leuke reis toe met veel leerervaring, en vooral veel plezier

• 24 Juli 2018 - 19:02

Martin Boekeloo:

Mooi, dat de reis goed verloopt. Vergeet niet te genieten van het uitzicht als je opweg bent naar de top (je doel). Ook al haal je de top niet, het is toch de moeite waard.

• 25 Juli 2018 - 06:32

Hillie En Albert Jan Wanders:

Goede morgen, allemaal goed geslapen na de lange reis van gisteren en in een vreemd bed.
    Veel sterkte met de werkzaam heden die jullie van daag te wachten staan.Liefs ,en zorg goed voor elkaar.

• 25 Juli 2018 - 06:55

Helene:

goedemorgen

hoop dat jullie na een lange reis lekker hebben kunnen slapen , raar he in een vreemd land met onbekende mensen die een andere taal spreken, maar wel heel leerzaam ,je gaat een groot avontuur beleven met een kijk in een ander land hun cultuur en hun leefstijl ,d at jullie dit avontuur aan gaan is, omdat jullie mensen en kinderen in een ander land willen helpen om een beter en leukere toekomst te bieden met diverse mogelijkheden, ook al zal het moeilijk en zwaar wezen vergeet niet waarom jullie hier naar toe zijn gegaan , en hou dit doel goed in gedachten, wees trots op wat jullie gaan doen ,wij zijn trots op jullie en de mensen zullen jullie zeker dankbaar zijn, wat is er mooiere dan straks een glimlach op die kinderen hun gezicht te zien en hun dankbaarheid.

Verslag uit: Oekraïne, Kiev

6 augustus

05 Augustus 2018

5 augustus
Erica

Wie zijn wij? Wij zijn een groep die vanuit deProtestantse Gemeente op Erica op werkvakantie gaan naar Straseni in Moldavië. Daar helpen we bouwen aan een ruimte bij een kerk waar kinderen na schooltijd opgevangen kunnen worden, waar ze hulp krijgen bij hun huiswerk, waar ze trainingen krijgen of gewoon lekker kunnen chillen in plaats van op straat te zwerven. Ook gaan we helpen met het organiseren van een kinderkamp. Vanaf september 2017 zijn we al bezig met voorbereidingen en acties om geld in te zamelen voor dit project. De voorbereidingen zijn zo goed als getroffen en vanaf 24 juli is het dan eindelijk zover. We gaan naar Moldavië. Via deze site willen we iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 28 Juni 2018