27 juli - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu 27 juli - Reisverslag uit Străşeni, Moldavië van Erica Straseni - WaarBenJij.nu

27 juli

Blijf op de hoogte en volg Erica

27 Juli 2018 | Moldavië, Străşeni

27 juli 6:40 uur

En dan word je na anderhalve dag lichamelijke arbeid wakker met spierpijn. Zoooo....dat is niet mis!! Dat wordt zwaar vandaag.

Gisteren in het zwembad kwamen we aan de praat met de eigenaar. Een jonge vent die alleen Moldavisch sprak. Met handen, voeten, filmpjes en foto’s maakte hij duidelijk dat hij bij de ME werkt en zijn vrouw presentatrice van een gezondheidsshow is. Zijn vrouw kwam er later bij en spreekt goed Engels. Hij beloofde dat, als wij nog een keer zouden komen, hij mais voor ons zou klaar maken op traditionele Moldavische wijze.

Het team van Evert woont bij Adrian in een flat. Op vijf hoog, dus elke dag 5 keer 13 treden omhoog en naar beneden. De eerste dag met koffers was een beproeving!

Team Erik en Rolinka wonen landelijk. Een huis met een diepe tuin als groentetuin.

• 27 Juli 2018 - 08:11

Helene:

jammer dat jullie zo last van spierpijn hebben, maar je moet he zo zien dat dit wel komst door het zware werk dat jullie verrichten, en dan nog eens heel veel lopen.......
    maar gelukkig kunnen jullie je ook ontspannen in het zwembad dat is ook wel weer even lekker na een harde dag werken, toppie jullie zijn goed bezig

• 27 Juli 2018 - 12:10

Hetty:

Mooi om te lezen, al die bijzondere ervaringen van jullie! Allemaal flink aan het werk met daarnaast ontspanning door muziek en zwemmen en de prima maaltijdvoorziening. Leuk om zo, na een heel jaar klussen, overleggen en voorbereiden , samen te werken aan jullie doel! Jullie zijn echte toppers, petje af voor jullie

• 27 Juli 2018 - 13:33

Helene:

oh wat leuk ja dat er ook aan de thuisblijvers is gedacht een leuk bosje bloemen , en een kaartje Maureen bedankt voor het brengen , Miriam bedankt voor het leuke bericht , nog veel succes aan het hele team , hoop dat het weer bij jullie daar aangenamer is dan bij ons wat een warmte wel 37 graden......

• 27 Juli 2018 - 15:15

Hillie En Albert Jan Wanders:

Bedankt voor de bloemen ,wat een verrassing.

Verslag uit: Moldavië, Străşeni

6 augustus

05 Augustus 2018

5 augustus
Erica

Wie zijn wij? Wij zijn een groep die vanuit deProtestantse Gemeente op Erica op werkvakantie gaan naar Straseni in Moldavië. Daar helpen we bouwen aan een ruimte bij een kerk waar kinderen na schooltijd opgevangen kunnen worden, waar ze hulp krijgen bij hun huiswerk, waar ze trainingen krijgen of gewoon lekker kunnen chillen in plaats van op straat te zwerven. Ook gaan we helpen met het organiseren van een kinderkamp. Vanaf september 2017 zijn we al bezig met voorbereidingen en acties om geld in te zamelen voor dit project. De voorbereidingen zijn zo goed als getroffen en vanaf 24 juli is het dan eindelijk zover. We gaan naar Moldavië. Via deze site willen we iedereen op de hoogte houden van onze belevenissen.

Actief sinds 28 Juni 2018